Al vanaf zijn jeugd stroomt het muzikale bloed door de aderen van Hans Rusche.
Met de nauwkeurigheid van een Zwitsers uurwerk hield Hans lijstjes bij van zijn favoriete songs.
In zo’n typisch jongensschriftje. Maar waar de meeste jongens na verloop van tijd stoppen met het maken van dit soort lijstjes, ontwikkelde Hans’ liefde voor muziek zich juist steeds breder.
Niet zo gek dus dat hij in een Amsterdamse platenzaak ging werken, waarvan hij later zelfs bedrijfsleider werd.
Een leven vol muziek, maar Hans wilde meer en besloot een poging te wagen toegelaten te worden tot de jazz-afdeling van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. In 1987 studeerde Hans af als uitvoerend musicus met een pedagogische aantekening, waarmee hij les mocht geven aan conservatoria en op muziekscholen. Met deze aantekening op zak werd hij tot 1996 muziekdocent aan de muziekschool van Beverwijk.
Lesgeven vond Hans leuk, hij geeft nog steeds gitaarles, maar ook zijn carrière als uitvoerend musicus raakte in een stroomversnelling. Naast het spelen in verschillende jazzformaties, belandde Hans eind jaren tachtig in het theater. Ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van het Koninklijk theater Carré werd voor het eerst een grote musical naar Nederland gehaald. En met succes. In 1987 en 1988 was Carré maandenlang uitverkocht voor de musical Cats. Hans speelde als gitarist in het orkest. Vanwege het enorme succes werd Cats in seizoen 1992-1993 teruggehaald naar Carré. En ook dat seizoen speelde Hans maanden voor bomvolle zalen.
Uit dit orkest kwamen The Garlic Sisters voort, een band waarmee Rusche jaren met succes speelde op grote evenementen. Maar ook tussen de producties van Cats zat de gitarist niet stil. In het seizoen 1989-1990 speelde hij als gitarist/bassist/toetsenist in de voorstelling Casablanca van Nederlands grootste theaterdiva van dat moment: Adèle Bloemendaal. Voor deze voorstelling ontving Hans met het ensemble de Begeleidersprijs van het Schevenings Cabaret Festival.
Langzaam veranderde Rusche van uitvoerend musicus in muziekproducer. In de jaren ’90 maakte hij samen Paul Hock en studio-eigenaar Mikel Le Roy talloze begeleidende muziekstukken voor commercials en bedrijfsfilms.
In 1997 besloot Hans voor zichzelf te beginnen en zich te specialiseren in het maken van orkestbanden op maat. Hij begon in Amsterdam met een klein opnamesetje. Hans werd steeds vaker gevraagd orkestbanden te produceren en muziek te arrangeren. Hiermee groeide ook zijn ambitie om steeds professioneler werk te kunnen leveren. Dit resulteerde uiteindelijk in een volwaardige en professionele geluidsstudio, van waaruit hij nu al jaren succesvol is in Muiderberg.